Nomen Est Omen 1996

nomen-est-omen-1996

Nomen Est Omen I

Este un prim proiect discografic Nomen Est Omen, înregistrat într-o cameră de apartament, cu un multitrack Yamaha 8 Chanels şi patru microfoane Sennheiser. Albumul, editat exclusiv pe casetă într-un tiraj de 1300 de exemplare, se înscrie prin caracteristicile tehnice şi intenţionalitate în curentul lo fi. Materialul rezultat este constituit din 40 de teme muzicale medievale şi renascentiste, în aranjamente muzicale de la două până la şase voci, totalizând 60 de minute. 45% din sesiuni au fost imprimate (pe canale) de Mihai Plămădeală care intenţionase iniţial să producă un album solo, 45% de Plămădeală împreună cu (compozitorul) Şerban Ian Ursachi, care l-a vizitat în perioada inregistrărilor, implicându-se apoi în proiect şi 10% de cei doi împreună cu Eugen Oigăn Nuţescu (de la care a fost împrumutat multitrack-ul; ulterior chitarist la Kumm) şi Dan Radu (ulterior voce / chitară / flaut la Byron), invitaţi să participe cu o zi înainte de deadline-ul stabilit (multitrack-ul trebuia să fie returnat în Cluj, oraş aflat la peste 400 de km de Bucureşti, unde a avut loc proiectul). Sesiunea de imprimări s-a desfăşurat pe parcursul a şapte zile, iar postprocesarea a fost făcută într-o zi, de către George Pătrănoiu (ulterior la Metrock, The Order, Act, Schimbul 3, Krypton, Taxi). Albumul omonim, apărut în versiune grafică engleză şi maghiară, a cunoscut o reeditare pe casetă de 46 de minute (31 de piese). Lansarea a avut loc la Festivalul de Artă Medievală de la Sighişoara 1996, unde, alături de Mihai Plămădeală & Nomen Est Omen, au fost invitaţi să participe la concertul de lansare şi cei menţionaţi. Dan Radu avea să rămână în formaţie încă un an şi jumătate, participând la alte câteva imprimări radio în Cluj şi Sighişoara, needitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *